TechCraft - Moduł 3: CodeCraft: programowanie od podstaw (grupa A)
Białostocki Park Naukowo Technologiczny
Żurawia 71, 15-540 BiałystokCodeCraft: programowanie od podstaw (grupa A) – 3 moduł pilotażowego projektu „TechCraft: odkrywaj, twórz, innowuj”. Są to warsztaty w formule stacjonarnej, skierowane do młodzieży w wieku 13-17 lat, która jest na początku swojej przygody z programowaniem.
Ten moduł zapewnia solidne fundamenty w jednym z najpopularniejszych języków programowania – Python, kładąc nacisk na logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów, co jest niezwykle cenne w każdym aspekcie nauki i przyszłej pracy zawodowej.
Co zyskają uczestnicy?
- Poznają podstawy najpopularniejszego języka programowania – Python.
- Zdobędą nowoczesne umiejętności technologiczne, ale także zwiększą swoje szanse na rynku pracy w przyszłości.
- Nawiążą kontakty z rówieśnikami o
podobnych zainteresowaniach oraz z profesjonalistami z branży, co może
stać się inspiracją do dalszego rozwoju i pogłębiania wiedzy.
- Zajęcia odbywają się w 15-osobowej grupie, co umożliwia indywidualne podejście, większe zaangażowanie, skuteczniejsze nauczanie oraz lepszą interakcję i integrację między uczestnikami.
Uwaga! Jeden uczestnik może zapisać się tylko na jeden wybrany moduł.
Projekt TechCraft skierowany jest do uczniów urodzonych w latach 2007-2011, uczęszczających do szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie Białegostoku.
Warunki uczestnictwa w warsztatach:
- Posiadanie własnego laptopa z kartą sieciową Wi-Fi.
- Podstawowa znajomość języka angielskiego (materiały szkoleniowe i dokumentacja mogą być w języku angielskim).
- Podstawowa znajomość obsługi komputera.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa lub nieobecności Uczestnika w
więcej niż jednym dniu zajęć warsztatowych, Organizator zastrzega sobie
prawo nałożenia na Opiekuna kary pieniężnej w wysokości 500 zł (więcej
informacji w Regulaminie).
Koszt udziału to tylko 10 zł. Zapisz się!
Przed zakupem prosimy o zapoznanie się z Regulaminem.
HARMONOGRAM
DATA SPOTKANIA
GODZINA
05.10.2024
09:00-13:00
06.10.2024
09:00-13:00
12.10.2024
14:00-18:00
13.10.2024
14:00-18:00
Program warsztatów
1) Wprowadzenie do podstawowych koncepcji i zasad programowania.
- Historia programowania i jego podstawowe koncepcje.
- Pierwsze kroki w Pythonie: instalacja, zmienne, typy danych, operatory, instrukcje warunkowe, pętle.
- Funkcje, moduły i jak korzystać z bibliotek. Praca z danymi: listy, krótki, słowniki, ciągi tekstowe.
- Zadanie podsumowujące: prosty program w Pythonie do operacji matematycznych i manipulacji danymi.
2) Zastosowanie w praktyce przez tworzenie prostych programów w jednym z języków programowania.
- Algorytmy i złożoność obliczeniowa.
- Algorytm Dijkstry: znajdowanie najkrótszej ścieżki w grafie.
- Pseudokod i projektowanie własnego algorytmu.
- Implementacja własnego algorytmu.
- Zadanie podsumowujące: implementacja algorytmu Dijkstry.
3) Ćwiczenia praktyczne w pisaniu kodu i rozwiązywaniu prostych problemów.
- Metodyka rozwiązywania problemów programistycznych.
- Ćwiczenia kodowania: rozwiązywanie zadanych problemów.
- Zadanie podsumowujące: implementacja prostej gry (np. „Statki”).
Miejsce: Sala konferencyjna IT 0.17b, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, ul. Żurawia 71, Białystok.