UX w mediach społecznościowych - relacja z warsztatów w Centroom

UX w mediach społecznościowych - relacja z warsztatów w Centroom

18/11/2021 11:00 przez Barbara Supińska Aktualności

Social media to nie tylko posty - jak wycisnąć z nich więcej? Nad tym głowili się uczestnicy 28. spotkania z cyklu Centroom Przedsiębiorczości, organizowanego przez Białostocki Park Naukowo-Technologiczny. Prowadząca warsztaty, Justyna Brzezińska z Glosel sp z o.o. sp k., zainspirowała uczestników warsztatów, aby oderwali się na chwilę od tworzenia contentu i spojrzeli głębiej na swoje firmowe profile.

Jeżeli chodzi o prowadzenie firmowych social mediów to rada zawsze jest taka sama: publikuj ciekawe posty i rób to regularnie. Ma to prowadzić do głównego celu każdej firmy, czyli do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Jednak czy pomysłowe i angażujące treści wystarczą, aby przyciągnąć nowych klientów? 


Justyna Brzezińska wraz z zespołem nadzoruje komunikację online w znanych białostockich markach, m.in. TaniaKsiazka.pl oraz Bee.pl. Na przykładach ze swojej codziennej pracy pokazała uczestnikom spotkania, jak spojrzeć na swoje profile okiem klienta i sprawić, aby droga do zakupu była jak najprostsza.

Wygląd filmowych profili

Dbanie o wygląd swoich profili firmowych to podstawa. Każdy wie, że fanpage wyświetla się inaczej w przeglądarce na komputerze, a inaczej w aplikacji na telefonie. Można spędzić sporo czasu na dostosowywaniu grafik, aby wyglądały ładnie w obu przypadkach i nie były ucięte. Ale czy wiecie, że profil może wyglądać inaczej w telefonie z systemem Android i iOS? To pokazuje, że zawsze jest jakieś pole do poprawy.

Sklepy na Instagramie i Facebooku

Duża część spotkania poświęcona była funkcjonalności sklepu na Facebook i Instagramie. Coraz więcej marek dodaje te kanały sprzedaży do swojego portfolio, jednak wiele z nich napotyka trudności w przeniesieniu asortymentu na inną platformę sprzedażową. Prowadząca dokładnie omówiła implementacje sklepu firmowego na tych platformach, posiłkując się swoim doświadczeniem z wystawieniem kilkunastu tysięcy różnych produktów na Instagramie Księgarni TaniaKsiazka.pl.  

Magiczna formuła?

Jako że spotkanie odbyło się 17 listopada, nie sposób było uciec od tematu Black Friday. Justyna przywołała swoje wcześniejsze doświadczenia i podsunęła pomysły na to, jak wybrnąć z niebezpiecznej sytuacji, jeżeli coś w tym dniu pójdzie nie tak. 


Na koniec najaktywniejsi uczestnicy otrzymali od prelegentki książki z dziedziny marketingu. Razem z wiedzą zdobytą na szkoleniu stanowią one doskonałe przygotowanie do pracy podczas grudniowego, przedświątecznego szaleństwa zakupowego.  


Aby nie przegapić następnego spotkania z cyklu Centroom Przedsiebiorczości śledźcie uważnie nasze social media lub zapiszcie się na nasz newsletter poniżej. Dzięki temu informację o zapisach otrzymacie jako pierwsi!