Relacja z EastMedia Workshops

Relacja z EastMedia Workshops

16/04/2018 13:53 przez Katarzyna Dobrzyńska Aktualności

13 kwietnia 2018 roku uczestnicy warsztatów EastMedia Workshops próbowali odczarować złą reputacje piątku trzynastego i zapewnić sobie powodzenie w marketingu internetowym przez cały rok. W Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym wzięli udział w 6 różnorodnych warsztatach, dzięki którym uzyskali praktyczną i solidną dawkę wiedzy.

W tym roku organizatorzy EastMedia zmienili formułę wydarzenia i postawili na praktyczną wiedzę oraz pracę na narzędziach. Od godziny 9 do 16 sale warsztatowe Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego wypełnione były zarówno profesjonalnymi marketerami chcącymi pogłębić swoją wiedzę jak i dopiero stawiającymi swoje pierwsze kroki w e-marketingu.


Pierwszy temat za jaki zabrali się uczestnicy dotyczył najpopularniejszej platformy social media na świecie – Facebooka. Anna Czyżewska, odpowiedzialna za marketing w firmie DrTusz.pl przekazała obecnym jak efektywnie używać Facebook Ads Managera. Podczas szkolenia uczestnicy poznali podstawowe narzędzia Facebooka, które są niezbędne do stworzenia skutecznej kampanii reklamowej. Osoby biorące udział w warsztatach mieli okazję od podstaw stworzyć własną kampanię.


Tuż za ścianą Katarzyna Stempniak z Gold&Finch oraz Monika Kalicka z Polskiego Radia Białystok przybliżały grupie najważniejsze cechy ciekawej informacji prasowej. Cała sala wspólnie zastanawiała się jak sformułować temat tak, aby trafił on na łamy gazet. Dzięki naszym prowadzącym uczestnicy warsztatów zyskali na to nową perspektywę: w końcu zanim wyślemy informację do redakcji, warto jest na nią spojrzeć z dziennikarskiego punktu widzenia.  


LinkedIn to kolejna platforma społecznościowa przynosząca efekty nie tylko wizerunkowe, ale również sprzedażowe. O tym że jest to narzędzie przydatne nie tylko dla rekruterów mówiła Dagmara Pakulska, trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Statystyki bowiem nie kłamią: aż 61% handlowców potwierdza, ze aktywność w social mediach pomogła im pozyskać nowe leady, a 43% zawdzięcza platformom społecznościowym wzrost sprzedaży! Prowadząca zachęcała do większego zaangażowania na platformie: warto ‘lajkować’ i komentować posty, chwalić się swoimi umiejętnościami a także pokazywać z kim się pracuje.  


Równie praktyczne warsztaty poprowadziła Ewelina Gorbacz, na co dzień odpowiadająca za dział video oraz kanał YouTube w firmie DrTusz.pl Uczestnicy poznawali możliwości serwisu YouTube, które na co dzień trudno dostrzec. Napisy, tłumaczenia, ekrany końcowe, adnotacje, tagi czy monetyzacja – to wszystko wpływa na jakość filmu, jego pozycję w wyszukiwarce (pamiętając że YouTube to druga wyszukiwarka na świecie!) oraz przychody z wyświetleń. Zanim jednak video trafi na platformę, musi przejść przez proces montażu. Tego przyszli kreatorzy uczyli się na programie Lumen5, który nie tylko jest darmowy ale i posiada mnóstwo użytecznych funkcji.  


Kolejnym narzędziem, jakie powinien znać każdy marketer jest Google Analytics. Korzystają z niego pracownicy dużych korporacji, jak i lokalne biznesy. O tym jak maksymalnie wykorzystać funkcje systemu mówił Jakub Kużelewski z firmy bdsklep.pl. Każdy z użytkowników może sprawdzić jakie osoby odwiedzają firmową stronę: czy są to nastolatki przeglądające internet na urządzeniu mobilnym podczas przerwy w szkole, czy może pracująca w centrum Warszawy manager szukająca wieczorem nowej sukienki? Danych jakie dostarcza Google Analytics jest wiele, ale uczestnicy warsztatu nauczyli się jak odpowiednio konfigurować narzędzie oraz jak go używać w kontroli marketingu, sprzedaży i developerów.  


Ostatni warsztat poprowadził Mikołaj Winkiel z firmy Brand24. Nasz gość z Warszawy opowiadał o narzędziu monitoringu stworzonym przez firmę, w której pracuje oraz jak je wykorzystać w biznesie. Dzięki systemowi mamy natychmiastowy dostęp do opinii o naszej marce, produkcie lub konkurencji. Użytkownicy mogą na bieżąco monitorować wzmianki z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów informacyjnych i wielu innych. Prowadzący nie tylko pokazał jak skonfigurować i używać konta Brand24, ale również omówił jak wykorzystać zebrane dane.  


Organizatorami EastMedia Workshops byli Białostocki Park Naukowo-Technologiczny oraz EastCamp Białystok.  


Partner wydarzenia: DrTusz.pl 

Patroni medialni: BialystokOnline.pl, Polskie Radio Białystok