PRICING TAGS - Oczekiwana zmiana cen

PRICING TAGS - Oczekiwana zmiana cen

28/11/2016 09:48 przez Julita Pytel Aktualności

Innowacyjna technologia systemu IT, który umożliwia automatyczną optymalizację cen w małych i średnich sklepach - to pomysł na biznes Macieja Kubistego, który bierze udział w projekcie Hub of Talents.

Podstawą handlu są informacje o wartości produktów. Kiedyś przekazywane ustnie, później pisane na kartonikach. Współcześnie, rozwój technologiczny pozwala na daleko idące ułatwienia. Przykładem może być pomysł na innowacyjną technologię systemu IT, który umożliwia automatyczną optymalizację cen w małych i średnich sklepach. Koncepcja zakłada wykorzystanie zdalnie zarządzanych etykiet cenowych, tzw. price-tag’ów wraz z udostępnieniem narzędzia informatycznego do natychmiastowego dokonywania zmian cen, a także analityki i optymalizacji poprzez wykorzystanie historycznych danych na temat zmiany cen na poszczególne kategorie produktów, co w rezultacie pozwalać będzie danej placówce handlowej dynamicznie zarządzać zmianą ceny.

Autorem projektu jest Maciej Kubisty, który zbudował innowacyjną, wysoce zintegrowaną platformę do ś

Autorem projektu jest Maciej Kubisty, który zbudował innowacyjną, wysoce zintegrowaną platformę do świadczenia usług w modelu SaaS, pokrywającą się z potrzebami rynku handlu detalicznego. Tworzony system to nowoczesna, innowacyjna platforma wspierająca sprzedaż, zarządzanie oraz optymalizacje informacji o produkcie i jego cenie w małych sieciach handlowych. W 2010 roku Maciej został zaproszony do wspólnej realizacji kilku projektów mających na celu przygotowywanie niezbędnej dokumentacji inwestycyjnej dla nowych podmiotów z obszaru seed i startup. W trakcie realizacji jednego z takich projektów dla branży płatności mobilnych brał udział w spotkaniach biznesowych w małych sieciach handlowych. Podczas tych spotkań sami właściciele małych sklepów wspominali, że bardzo chętnie chcieliby móc dopasowywać ceny do okoliczności różnego rodzaju, np.: zwiększenie ceny alkoholi przed meczem reprezentacji Polski. Przeszkodą były dwa główne problemy – po pierwsze manualna zmiana ceny to strata zbyt dużej ilości cennego czasu, a po drugie brak wiedzy, jak tą ceną zarządzać, czyli, o ile tę cenę zmniejszyć, czy zwiększyć i na jaki okres.

Maciej postanowił we współpracy z Cezarym Kosińskim – konsultantem specjalizującym się w zastosowaniach nowoczesnych technologii w handlu stworzyć nowoczesny system optymalizacji cen w małych i średnich sklepach. Podjęli próbę wspólnego stworzenia startupu, który będzie w stanie rozwiązać szereg problemów o jakich słyszał od właścicieli małych sieci handlowych. Pomysł spodobał się ekspertom oceniającym projekty w ramach projektu Platformy startowe dla nowych pomysłów „Hub of Talents” i dziś zespół jest inkubowany w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym.