AcomoEye w Hub of Talents

AcomoEye w Hub of Talents

08/03/2017 09:45 przez Barbara Supińska Aktualności

Polepszenie wizji oraz jakości obrazu w goglach VR możliwe dzięki projektowi inkubowanemu w BPN-T w ramach Platformy startowej Hub of Talents. AcomoEye to urządzenie i software łączący śledzenie wzroku, grafikę komputerową i innowacje w optyce.

Wirtualna rzeczywistość to technologia, która pozwala przenieść się w zupełnie inny, nowy świat. Możliwości komputerowego wygenerowania rzeczywistości są niemalże nieograniczone - przykładowo może to być surrealistyczny świat przypominający obrazy Van Gogh'a. To co najbardziej wyróżnia wirtualną rzeczywistość to wrażenie obecności – poczucie faktycznego przebywania w sztucznym świecie. Naturalna chęć dotknięcia i interakcji z wirtualnymi przedmiotami otaczającymi użytkownika, czy możliwość uścisku dłoni z awatarem osoby z drugiego końca globu, to zaledwie niewielki fragment tego co jest następstwem poczucia przebywania w wirtualnym świecie. Wirtualna rzeczywistość stała się pasją Kamila Czerskiego już w 2012 roku, kiedy to pierwszy raz przetestował gogle VR Oculus'a. Zrozumiał wtedy, że jest to nowe medium, coś czego wcześniej nie było i co pewnego dnia w postaci wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości będzie towarzyszyć nam tak, jak telefony komórkowe czy komputery osobiste. Wówczas zapragnął być częścią tej technologicznej przemiany. Zaczął spełniać swoje marzenia tworząc spółkę AcomoEye, której jest prezesem. Członkami zespołu stali się Daniel Grzywczak - doktorant na Politechnice Warszawskiej oraz profesor Andrew Duchowski, Amerykanin polskiego pochodzenia, który wykłada na Clemson University i prowadzi tam badania naukowe nad śledzeniem wzroku.

Polepszenie wizji oraz jakości obrazu w goglach VR
Celem działań firmy jest polepszenie wizji oraz jakości obrazu w goglach VR dzięki wykorzystaniu zalet śledzenia wzroku, grafiki komputerowej i innowacyjnych komponentów optycznych oraz implementacja żywych oczu dla awatarów VR. Produkt, który spółka chce zaoferować to prototyp urządzenia i software'u łączący śledzenie wzroku, grafikę komputerową i innowacje w optyce. To technologiczne know-how dające przewagę konkurencyjną goglom VR. Pomysł stworzenia takiej technologii narodził się pod koniec 2014 roku. Kamil zaczął łączyć wiedzę z wielu dziedzin i uczestniczyć w wydarzeniach tematycznych i naukowych. Targi InfoShare w maju 2016 r. były kamieniem milowym dla spółki, ponieważ od tego momentu Kamil zaczął działać w środowisku start-up’owym.


Niezwykłym pomysłem zainteresowali się eksperci z Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego i zdecydowali rozwijać produkt w ramach Platformy dla nowych pomysłów „Hub of Talents”. AcomoEye otrzymali pomoc przed wyjazdem do USA na ważne dla nich wydarzenie, rady przy przetargu w dziedzinie optyki oraz konsultacje w sprawie zabezpieczenia własności intelektualnej. Przyspieszyło to budowanie prototypu. Kamil z Danielem pracują nad stroną software’ową projektu, Andrew jest ich mentorem. Realizacja ich pomysłu przyspiesza, tak jak pojawiające się możliwości. Młodzi przedsiębiorcy zmierzyli się już z niejedną przeszkodą, ucząc się za każdym razem że "niemożliwe" jest jednak możliwe.